FacebookTwitter

Heta Ämnen:

Gilla Noterat.nu:

YouTube lanserar ett nytt annons-format

Datum 2016.04.26
YouTube annonser

Gilla Noterat.nu på Facebook:

En av årets stora digitala marknadsföringstrender är definitivt videoannonsering. Både Google och Facebook arbetar hårt för att få folk att använda just deras plattform, och även om Facebooks videoplattform växer stadigt så är det Google och deras tjänst YouTube som sitter i förarsätet.

Tidigare har YouTube erbjudit längre videoannonser som tittaren haft möjlighet att klicka bort efter några sekunder, men nu lanserar man alltså ett nytt alternativ. Det nya formatet går under produktnamnet ”Bumper Ads” och är en video som bara visas i 6 sekunder, denna annons kan tittaren inte välja bort. Enligt Google själva så kommer det nya annonsformat att fungera bäst på mobila användare som ofta tittar på YouTube när de på språng och då deras koncentrations-spann är kortare.

Nedan är ett exempel på hur Googles nya ”Bumper Ads” kommer att se ut:

Gilla Noterat.nu på Facebook:


FacebookTwitter
Av Richard Gustaf
richard@noterat.nu

Gillar du våra artiklar? Donera gärna valfritt belopp för att hjälpa Noterat.nu att utvecklas och överleva. Tack på förhand!

Donera
Ämnen:
EU lag för data integritet

Webbsidor som detekterar din AdBlocker kan bryta mot EU-lag


Material Design Google

5 trender inom webbdesign 2016


Top