Heta Ämnen:

YouTube lanserar ett nytt annons-format

Publicerat den 26 april, 2016, kl. 17:12

YouTube annonser
En av årets stora digitala marknadsföringstrender är definitivt videoannonsering. Både Google och Facebook arbetar hårt för att få folk att använda just deras plattform, och även om Facebooks videoplattform växer stadigt så är det Google och deras tjänst YouTube som sitter i förarsätet.

Tidigare har YouTube erbjudit längre videoannonser som tittaren haft möjlighet att klicka bort efter några sekunder, men nu lanserar man alltså ett nytt alternativ. Det nya formatet går under produktnamnet ”Bumper Ads” och är en video som bara visas i 6 sekunder, denna annons kan tittaren inte välja bort. Enligt Google själva så kommer det nya annonsformat att fungera bäst på mobila användare som ofta tittar på YouTube när de på språng och då deras koncentrations-spann är kortare.

Nedan är ett exempel på hur Googles nya ”Bumper Ads” kommer att se ut:

FacebookTwitter
Läs mer:

Prenumerera på Noterats Nyhetsbrev!

Av Richard Gustaf
richard@noterat.nu

Gillar du våra artiklar? Donera gärna valfritt belopp för att hjälpa Noterat.nu att utvecklas och överleva. Tack på förhand!

Donera
Top