FacebookTwitter

Heta Ämnen:

  • Gilla Noterat.nu:

    Email är alltjämt en kraftfull kanal – sociala medier tappar och appar ökar

    Datum 2016.05.11
    Email marknadsföring

    Gilla Noterat.nu på Facebook:

    En del menar att emailmarknadsföring inte längre fungerar – andra att konceptet rent av är dött. En ny studie visar på motsatsen, email som marknadsföringskanal fungerar fortfarande extremt bra.

    En ny studie från företaget Kitewheel visar att email-marknadsföring forfarande fungerar extremt bra när du vill nå kunder i köpprocessen.
    Studien, som undersökte över 1 miljard interaktioner mellan varumärken och deras kunder, hävdar att email fångade upp hela 23% av de totala interaktionerna och att marknadsföringskanalen inte har tappat i förhållande till föregående år.

    Samma studie hävdar att mobila appar är den snabbast växande kanalen. Mellan 2014 och 2015 tiodubblades antalet interaktioner i mobila appar.

    Sociala medier står fortfarande för en stor del av interaktionerna, hela 48%, men har tappat markant jämfört med föregående år – närmare bestämt 23%.

    Gilla Noterat.nu på Facebook:


    FacebookTwitter
    Av Richard Gustaf
    richard@noterat.nu

    Gillar du våra artiklar? Donera gärna valfritt belopp för att hjälpa Noterat.nu att utvecklas och överleva. Tack på förhand!

    Donera
    Google annons alternativ

    Google utreder nya typer av annonser till följd av ökat AdBlocker-användande


    Content marketing

    Content marketing: 9 tips som leder till ökad konvertering


    Top