Heta Ämnen:

Email är alltjämt en kraftfull kanal – sociala medier tappar och appar ökar

Publicerat den 11 maj, 2016, kl. 8:00

Email marknadsföring
En del menar att emailmarknadsföring inte längre fungerar – andra att konceptet rent av är dött. En ny studie visar på motsatsen, email som marknadsföringskanal fungerar fortfarande extremt bra.

En ny studie från företaget Kitewheel visar att email-marknadsföring forfarande fungerar extremt bra när du vill nå kunder i köpprocessen.
Studien, som undersökte över 1 miljard interaktioner mellan varumärken och deras kunder, hävdar att email fångade upp hela 23% av de totala interaktionerna och att marknadsföringskanalen inte har tappat i förhållande till föregående år.

Samma studie hävdar att mobila appar är den snabbast växande kanalen. Mellan 2014 och 2015 tiodubblades antalet interaktioner i mobila appar.

Sociala medier står fortfarande för en stor del av interaktionerna, hela 48%, men har tappat markant jämfört med föregående år – närmare bestämt 23%.

FacebookTwitter
Läs mer:

Prenumerera på Noterats Nyhetsbrev!

Av Richard Gustaf
richard@noterat.nu

Gillar du våra artiklar? Donera gärna valfritt belopp för att hjälpa Noterat.nu att utvecklas och överleva. Tack på förhand!

Donera
Top