Heta Ämnen:

Google utreder nya typer av annonser till följd av ökat AdBlocker-användande

Publicerat den 10 maj, 2016, kl. 17:36

Google annons alternativ
Google uppges just nu arbeta hårt för att lösa problemen som uppstått i annonsindustrin på grund det tilltagande användandet av annonsblockerings-verktyg.

Tillsammans med Facebook kontrollerade sökjätten över 64% av den totala digitala annonsmarknaden förra året, så det är inte konstigt att man tar hoten från AdBlockers på allvar.
Då större delen av Googles totala intäkter kommer just från annonser jobbar man nu hårt på att skapa format som lurar blockerings-verktygen och visas för besökarna.

Störande och långsamt laddande annonser är mångas förklaring till att de använder verktyg för att blockera reklamen – just detta är nu något som Google nu undersöker hur de kan lösa. Det skulle i sin tur kunna hjälpa en hel mediaindustri som har haft problem att övertyga sina kunder om att förse dom med annonser som laddar snabbare – när en så pass stor spelare som Google agerar väntas annonsörerna följa i deras fotspår.

Via: Digiday

FacebookTwitter
Läs mer:

Prenumerera på Noterats Nyhetsbrev!

Av Richard Gustaf
richard@noterat.nu

Gillar du våra artiklar? Donera gärna valfritt belopp för att hjälpa Noterat.nu att utvecklas och överleva. Tack på förhand!

Donera
Top