FacebookTwitter

Heta Ämnen:

Gilla Noterat.nu:

Google utreder nya typer av annonser till följd av ökat AdBlocker-användande

Google annons alternativ

Gilla Noterat.nu på Facebook:

Google uppges just nu arbeta hårt för att lösa problemen som uppstått i annonsindustrin på grund det tilltagande användandet av annonsblockerings-verktyg.

Tillsammans med Facebook kontrollerade sökjätten över 64% av den totala digitala annonsmarknaden förra året, så det är inte konstigt att man tar hoten från AdBlockers på allvar.
Då större delen av Googles totala intäkter kommer just från annonser jobbar man nu hårt på att skapa format som lurar blockerings-verktygen och visas för besökarna.

Störande och långsamt laddande annonser är mångas förklaring till att de använder verktyg för att blockera reklamen – just detta är nu något som Google nu undersöker hur de kan lösa. Det skulle i sin tur kunna hjälpa en hel mediaindustri som har haft problem att övertyga sina kunder om att förse dom med annonser som laddar snabbare – när en så pass stor spelare som Google agerar väntas annonsörerna följa i deras fotspår.

Via: Digiday

Gilla Noterat.nu på Facebook:


FacebookTwitter
Av Richard Gustaf
richard@noterat.nu

Gillar du våra artiklar? Donera gärna valfritt belopp för att hjälpa Noterat.nu att utvecklas och överleva. Tack på förhand!

Donera
Ämnen:
AdBlock Plus

AdBlock plus har nu 100 miljoner aktiva användare


Email marknadsföring

Email är alltjämt en kraftfull kanal – sociala medier tappar och appar ökar


Top